mirandawilfred.reismee.nl

Pakiri beach

Donderdag 8 maart

In Pakiri Beach hebben we een cabin (klein en basic) in de duinen met uitzicht op het strand. Een prachtige locatie en we hebben het hele strand voor onszelf. We rijden naar het plaatsje Whangarei, dit is de meest noordelijke stad in Northland. We lunchen in het historische, koloniale stijl, Town Basin aan het water met uitzicht op prachtige zeiljachten. We lopen naar de Whangarei Falls, volgens velen de meest fotogenieke watervallen van Nieuw Zeeland. De waterval is 26 meter hoog en is een plaatje om te zien. We besluiten vandaag weer bij hetzelfde goede restaurant te eten en dat was weer smullen!!!

Vrijdag 9 maart

Vandaag steken we over naar de westkust, dit is de Kauri Coast. We komen langs de mooie duinen van Hokianga. We gaan naar het Waipoua Kauri Forest en lopen een track langs hele oude en grote Kauri bomen. De Yakas Kauri, te Matua Ngahere (is de breedste Kauri boom in Nieuw Zeeland en waarschijnlijk de oudste (circa 2000 jaar oud). De Tanu Mahuta is de hoogste Kauri in Nieuw Zeeland (51 meter hoog). Je moet het echt zelf zien, om te begrijpen wat een monsters van bomen dit zijn. We blijven de laatste vier nachten in de Bay of Islands, het is er ontzettend mooi. Het plaatsje Russel is klein, maar heeft heel veel karakter en een rijke geschiedenis.