mirandawilfred.reismee.nl

Rotorua - vulkanische parken

Zondag 4 maart

We staan vroeg op, want de Orakei Korako Geyserland (Hidden Valley) opent om 8.00 uur. Je wordt met een bootje naar het park gebracht. Wij zijn de eerste en wij hebben het hele park voor ons alleen, dat was geweldig! Dit vulkanische park is kleinschalig en authentiek. Je ziet er modderpoelen, geisers, een grot en silicaterassen. De Emerald Terrace is oogverblindend mooi. Het is heel kleurrijk: geel, wit, oranje, groen en blauw. We vonden dit het mooiste park hier.

Daarna gaan we naar een wat groter park, dat heet Wai-o-tapu Thermal Wonderland. Dit park is het meest kleurrijkst en gevarieerd, maar wel erg druk. Je hebt hier warme en koude poolen en borrelende modderpoelen. De Champagne pool heeft een prachtige okerkleurige versteende rand. en een gifgroene pool.

Het derde park heet Hells Gate, deze staat bekend om zijn woeste vulkanische activiteit. Het is ook een spa met thermale (modder)baden. Wij lopen de Hells Gate Mud Track, dan loop je langs borrelende modderpoelen en de Kakahi Falls, de grootste warme waterval op het zuiderlijk halfrond. Hier gingen de Maori na de oorlog hun wonden helen in het thermale water van de waterval. Het Sulphur Bath zou ontstekingen, beten en andere huidaandoeningen genezen.

Die middag rijden we naar onze nieuwe accommodatie. Onze lodge ligt aan het Rotoitimeer, onze ‘voortuin’ ligt direct aan het meer. Het is een fantastische lodge op een SUPERLOCATIE!!

jolanda

Hallo backpackers,

Wat zijn de foto's van het vulkanische park mooi zeg!
Was zeer onder de indruk.

Heb daarna nog even de foto van de zonsondergang gezien,ook niet normaal zo mooi!!!!

Oh ja Wilfred, heb je toch nog je vijver bij je lodge...
maar dan grenzend aan je voortuin...

ideetje voor thuis ha ha!!!

Geniet nog maar van de laatste week,dan genieten wij nog met jullie mee van jullie fantastische verhalen.

kus ...